پیش نمایش Assassin's Creed III

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

.:وبلاگ تخصصی دانلود و اخبار بازی های روز:. + .: دانلود بازی های آندروید و اخبار آنها:.


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
Amir
8:56
سه شنبه 28 شهريور 1391


بعد از انتشار آخرین نسخه از سری Assassin's Creed، احتمالات زیادی برای نسخه های بعدی وجود داشت. با توجه به نظرسنجی یوبی سافت هم بعضی گزینه ها بیشتر به چشم آمدند، از جمله مصر باستان و دوران جنگ های آسیای شرقی یا دوره ویکتوریای انگلستان و حتی سزارهای روسیه. ولی در پایان مشخص شد انقلاب آمریکا برای یوبی سافت و سری محبوبش بستر مناسب تری بوده. با توجه به تغییر زمانی و مکانی بازی، کلیت عنوان جدید دستخوش تغییر شده و هیچ شباهتی به بازی های قبلی سری ندارد. علاوه بر این، یوبی سافت ادعا کرده که بودجه کلانی را به این عنوان اختصاص داده و مدت زمان طولانی با تیم سازنده ACII روی آن کار شده. با ما باشید تا نگاهی به تغییرات ریز و درشت Assassin's Creed III داشته باشیم.


بازی طی سال های 1753 تا 1783 روایت می شود. این یعنی یک جهش زمانی چشم گیر و هزاران اختراع بزرگ و دوره جدیدی از تاریخ که نه تنها ریسک بزرگی است (چون با فن بیس خوب و وفاداری که سری داشته، پذیرش یک دوره زمانی جدید برای طرفداران نسخه های قبلی آسان نخواهد بود)، اشاره به مهم ترین نقطه تاریخی کشوری دارد که منبع اصلی پولسازی هر بازی در دنیاست. رنسانس که پیش زمینه داستانی 3 نسخه قبلی بوده حالا با ماسکی جدیدتر نمایان می شود. انقلاب آمریکا گرچه تفاوت های اساسی با رنسانس دارد ولی از دیدگاه اجتماعی-سیاسی، تقریباً یک نئو رنسانس است. این تئوری های مندرآوردی شخص نویسنده مطلب حاضر، اگر با اخبار پیرامون بازی که حکایت از ادعا های سازندگان بابت اطمینانشان از بستر تاریخی و مکانی جدید دارد ترکیب شود، احتمالاً امیدوار کننده است.



از اتزیو آدیتوره و الطایر خاطرات خوب و جاودانه ای در قلب بازیبازان و طرفداران این سری نقش بسته. حالا یوبی سافت شخصیت جدیدی رو کرده که احتمالاً برای طرفدارانش یکی از مهمترین تغییرات خواهد بود. شخصیت اصلی بازی که با نام Connor شناخته می شود، پدری انگلیسی و مادری بومی (اهل Mohawk) دارد. Connor پسریست شجاع که بعد از هم پیمان شدن پدرش با دولت انگلیس علیه او موضع می گیرد و همزمان، رگه هایی از شروع انقلاب به چشم می خورد. کشمکشی شخصی و ملی که یوبی برای بازی جدیدش در نظر گرفته.



بازی در دو لوکیشن اصلی جریان خواهد داشت. دو شهر مهم نیمه دوم قرن 18 آمریکا که آتش رهایی از استعمار در آن ها شعله ور شد. اولی نیویورک و دیگری بوستون. بد نیست نگاهی به این دو شهر و اتفاقات پیرامونش در این بازی بپردازیم.



بوستون:

اولویت این شهر بر اساس حروف الفبا (در هر دو زبان!) نیست. بوستون به واقع تا به الان و اطلاعاتی که از بازی داریم مهمترین شهر ACIII خواهد بود. البته این انتخاب دور از ذهن هم نیست، چرا که مورخان و علاقمندان به تاریخ آمریکا حتماً میزان اهمیت این شهر را درک کرده اند. بوستون احتمالاً مهم ترین دوران تاریخ حیاتش را در این برهه می گذراند. اینجا چندتا از مهم ترین اتفاقات شهر بوستون را که مصادف با دوران انقلاب آمریکا هست بررسی می کنیم.




Boston Massacre:

پنج مارس 1770 نظامیان بریتانیا در پی اعتراضات مردم 6 غیر نظامی را کشتند که خشم مردم آمریکا را برانگیخت.



Boston Tea Party:

شانزده دسامبر 1774 در پی اعتراض بازرگانان به مالیات رخ داد. عده زیادی از فروشندگان چای معتقد بودند چون نماینده ای در مجلس ندارند نباید مالیاتی به این سنگینی را تحمل کنند. همچنین عده از معترضان مخفیانه چای های دولتی را به دریا ریختند. بعد از این قیام، دولت بریتانیا قوانین تحمل ناپذیر را وضع کرد. 5 قانون طاقت فرصا که یکی از اصلی ترین دلایل شورش مردم و انقلاب علیه دولت بریتانیا شد.



Battle of Bunker Hill

: هجده جولای 1775 طی مبارزات طولانی مدت Siege of Boston، یکی از جنگ های اولیه و سخت دوران انقلاب بود و به افتخار جنگجوی شجاع، بانکر هیل به این اسم شناخته شد.



اتفاقات ریز و درشت دیگری هم در این برهه در بوستون رخ داد (مثل Midnight Ride پل ریور و ...) و البته همگی آتش انقلاب را شعله ور کردند. با اطلاع از این مستندات تاریخی که همگی در بازی هم تایید شده احتمالاً میزان اهمیت بوستون در بازی تبیین شده باشد. حالا دومین شهر بازی، یعنی نیویورک، هم نه به اندازه بوستون ولی تا حدی اتفاقات مهم در خود جای داده.



آتش سوزی بزرگ نیویورک:

شب 21 سپتامبر 1776 آتش سوزی بسیار بزرگی رخ داد و ربعی از نیویورک زیر تازیانه های بی رحم آتش سوخت. عده زیادی بی خانمان شدند و عده ای هم خانواده خود را از دست دادند. این فاجعه تا مدت ها ادامه داشت و باعث شد بدترین کابوس برای این شهر محبوب و بزرگ رخ دهد. هنوز تشخیص داده نشده که آیا آتش سوزی عمدی بوده یا نه ولی یکی از بدترین اتفاقات این شهر به همراه لیستی از حادثه های خوب و بد داستان بازی کنونی را تشکیل می دهند.




حضور افراد مهمی در بازی تایید شده:

بنجامین فرانکلین:

یکی از پایه های انقلاب. یک روزنامه نگار و نویسنده و یک هنرمند که مهم ترین اتفاقات زندگی اش شکل دادن به ساختار اجتماعی و سیاسی 13 ایالت به دست آمده بعد از انقلاب بود و احتمالاً جایگزین صرف داوینچی بازی های قبلی نخواهد بود و نقش های بیشتری در شکل دهی به فرم جامعه خواهد داشت.



چارلز لی:

از جرج واشنگتن که به عنوان دوست در بازی حضور خواهد داشت و بنیانگذار آمریکای جدید بود بگذریم به چارلز لی می رسیم که بسیاری از کارشناسان و مورخان او را برجسته تر، باهوش تر و کار آمد تر از رقیبش (واشنگتن) می دانند و خیلی ها معتقد بودند بهتر است او سرکار باشد. او انسانی پول دوست بود که میلی به از جان گذشتگی و ول کردن زمین های گرانقیمت انگلیسیش نداشت، در نهایت اسیر شد و اطلاعات مهمی از دولت و سپاه آمریکا در اختیار دشمن قرار داد که در پایان گرچه آمریکایی ها را با دشواری های بیشتری جهت رسیدن به هدفشان روبرو کرد ولی در نتیجه پایانی کمترین اثری نداشت. چارلز لی نقش نامعلومی در بازی دارد اما احتمال رفتارهای خصمانه ای هم از او داشته باشید.



سازندگان ادعا می کنند بازی های قبلی صرفاً لذت از مکان های تاریخی و بزرگ لوکیشن های اصلی آن عناوین بوده اما حالا زیرپوستی از تاریخ آمریکا در تک تک فریم های بازی وجود خواهد داشت. مثلاً به آتش سوزی نیویورک فکر کنید؛ شما قبل از آتش سوزی در نیویورک خواهید بود، احتمالاً دوستان جدیدی خواهید داشت و احتمالاً هم عاشق زیبایی اش می شوید ولی در لحظه ای، کل زیبایی به خاکستر تبدیل می شود و احتمال از دست رفتن دوستان هم وجود دارد. این وقایع احتمالاً یکی از ارزشمندترین بسترهای وقوع داستان یک بازی هستند. حالا اگر بازی پرطرفدار و پرفروشی مثل این سری هم باشد، حتماً موقعیت های فکر شده تری هم برای روایت در نظر گرفته می شود. انقلاب آمریکا پر بود از هزاران اتفاقی که موقعیت های تراژیک بی نظیری را خلق می کند، امیدوارم یوبی روی داستان مانور زیادی دهد و پتانسیل داستانی این نسخه را فدای زرق و برق های نخ نمای معمول نکند.




بازی پرخرج یوبی سافت علاوه بر ارتباطات تاریخی و پر محتوایش پر از سوپرایزهای خوب در بخش های مختلفش است. در بازی های قبلی NPCها در خیابان طراحی های مختلفی داشتند و این تنوع نسبی، بازیباز را راضی نگه می داشت. حالا حساب کنید تنوع شخصیت ها در خیابان و بازی ده برابر شده باشد! با این حساب شاید با گشت کوتاهی در شهر، اصلاً هیچ چهره تکراری دیده نشود و این یعنی پیشرفت! در ادامه با چندی دیگر از سوپرایزها آشنا خواهیم شد.



در سرتاسر شهر، ساختمان های آجری بلند، کلیساها، کشتی های لنگر انداخته و صدها موقعیت دیگر برای بالا رفتن و climbing وجود دارد. مناطقی که هر کدام جذابیت های بصری و تکنیکال خود را با اتمسفر جدید بازی مَچ می کنند و موقعیت های جالبی خلق می کنند. مثلاً بالا رفتن از ساختمان های نیویورک و تماشای شهر سوخته، هم تراژیک است و در صورت طراحی خوب شهر، خاطره انگیز.



ولی جدای از این اتفاقات خوب شاید مهمترین اتفاقی که افتاده اضافه شدن حیات وحش به بازی است. حتماً حیات وحش خارق العاده و غیر قابل وصف Red Dead Redemption یادتان هست. خب ACIII سعی کرده تا حد زیادی از این شاهکار استفاده کند و بازی را با یک بخش سرگرم کننده و فوق العاده مهم و با کیفیت ترکیب کند. فیزیک فوق العاده خوب بازی تا به حال چشمگیر بوده و کاملاً مناسب است. شکار حیوانات مختلف که به طرق مختلف (مثل کشتن با چاقو، با اسلحه های گوناگون و ...) تایید شده، برای بازیباز اسکیل ها را آپدیت و او را لِول آپ می کند و از گوشت و پوست این حیوانات نیز می توان برای فروش و به دست آوردن پول استفاده کرد.



همچنین برای شکار مخفیانه می توان از درخت بالا رفت و همچنین برای دید بهتر و جنگ های مختلف می توان از کوه های کوچک و بزرگ بالا رفت و تجربه هیجان انگیز صخره و کوه نوردی را تجربه کرد. همه این نکات خوب وقتی جالبتر می شود که یوبی سافت اعلام کرد هیچ نقطه ای در بازی غیر قابل استفاده نخواهد بود و حتماً امکان اکتشاف آن وجود خواهد داشت. از تریلر اولیه بازی هم می شود ده ها و صدها حرکات جدید داخل بازی را حدس زد. پرش میمونی بین درختان و استفاده زیاد از تیر و کمان و اسلحه، خیلی ماجرای هیجان انگیزی درست کرده.




بازی در 4 فصل مختلف رخ می دهد و تغییرات کاملاً پویا در طی این فصول اتفاق می افتد، مبارزات استایل جدیدی می گیرد و کنش/واکنش ها رنگ دیگری به خود خواهند گرفت.



نکته ای که در داستان هم ذکر شد؛ دو راهی است که شخصیت اصلی باید در هر دو موفق باشد (شبیه نقل قول معروف آلبر کامو در کتاب [احتمالاً] بیگانه اش)؛ از یک طرف یک مشکل شبه خانوادگی است که با پدرش و در طرف دیگر مربوط به اعمال او می شود و انقلابی که به سرباز شجاعی مثل او نیازمند است. یوبی قول داده صحنه های حماسی و battle screenهای مناسبی ترتیب دهد. همچنین مراحلی را با کودکی Connor در روستای Mohawk خواهیم داشت.



خبری از موسیقی های این نسخه نشده اما احتمالاً باز هم جسپر کید با آن گزیده کاری عالی اش در ترک هایش بر می گردد و چندی از بهترین صدا پیشگان صنعت بازیسازی در بازی حضور خواهند داشت. مثل بیل راجرز (Bill Rogers) در نقش Connor، نولان نورث (Nolan North) باز هم در نقش دزموند مایلز، رونالد لی ارمی (R. Lee Ermey) در نقش چارلز لی به همراه صداپیشگانی مثل Phil Proctor، John de Lancie، Eliza Schneider و Danny Wallace که در نقش شخصیت های جدید و عموما ًناشناخته بازی خواهند بود ایفای نقش خواهند کرد.



تا به حال Assassins Creed III هایپ گسترده ای روی رسانه ها به راه انداخته و وقتی اطلاعات بازی را مرور می کنیم، احساس می کنم این حجم تبلیغات بی دلیلی نیست. مطمئناً وقتی حتی کسانی که از این سری راضی نبوده اند، از این اطلاعات هیجان زده می شوند، طرفدارن بی شمار آن وضعیت جالبی خواهند داشت! امیدوارم بعد از چند بار تکرار مکررات یک بازی جدید و نو با کیفیت و هیجان کامل تجربه کنیم.

..


 


تعداد بازدید از این مطلب: 611
بازدید : 611

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









دوستان عزیز میخواستم بدونم با این که بازی های کنسول و بازی های آندروید هم در وبلاگمون بزاریم موافقید


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود